ugljeni hidrati jelovnik

DIJETA BEZ UGLJENIH HIDRATA

Osnovu svih namirnica cine: proteini, ugljeni hidrati i masti. Rigorozne dijete su najcesce one koje izbacuju ugljene hidrate iz upotrebe. Jer kako kazu poznavaoci dijeta ugljeni hidrati goje!!!?

Da li je to tacno, ili je samo jos jedna od zabluda za najlaksi nacin da se oslabi? Unosenjem vece kolicine proteina i masti  dovodimo telo u fazu ketoze , tj .sagorevanja masti u telu uz pomoc unosa masti.

Kako to?

U normalnim uslovima za energiju  telo koristi ugljeni hidrat (kao najjednostavnije i najdostupnije gorivo). Ako se ne unose ugljeni hidrati , kako se i radi u  ovoj dijeti,onda telo trazi drugi izvor energije, to su u ovom slucaju masti, i njih koristi kao gorivo. Tada telo dolazi u fazu ketoze i pocinje proces mrsavljenja.

Ali koliko je to dobro, i kako se odrazava na nase zdravlje?

Da bi to shvatili prvo da se upoznamo sa proteinima, ugljenim hidratima i mastima.

Proteini

Proteini se cesto nazivaju gradjevinskim blokovima tela. Koriste se za izgradnju i popravku tkiva. Oni vam pomazu da se borite protiv infekcije. Vase telo moze  ako mora da koristi dodatni protein za energiju. ALI SE PRLIKOM KORISCENJA PROTEINA ZA ENERGIJU STVARA MNOGO TOKSINA I OPTERECUJU SE BUBREZI I JETRA ! Dobri izvori proteina su morski plodovi,nemasno meso, jaja, pasulj i grašak, proizvodi od soje ,razni orasasti plodovi i semena. Proteini se takodje nalaze u mlecnim proizvodima. Proteini iz biljnih izvora imaju nizi nivo masti i holesterola i imaju vlakna i druge hranljive materije koje pomazu zdravlju.

Ugljeni hidrati

MRSAVLJENJE UGLJENI HIDRATI KETO ISHRANA
JELOVNIK ZA MRSAVLJENJE UGLJENI HIDRATI KETO DIJETA

Ugljeni hidrati su glavni izvor energije. Postoje dve vrste ugljenih hidrata: jednostavni i slozeni.

Jednostavni ugljeni hidrati se nalaze u vocu, povrcu i mlecnim proizvodima, kao i u slatkisima poput secera, meda i sirupa i hrane poput bombona, bezalkoholnih pica…

Kompleksni ugljeni hidrati se nalaze u hlebu, zitaricama, testeninama, pirincu, pasulju i grasku, i skrobnom povrcu kao sto su krompir, zeleni grasak i kukuruz.

Mnogi ugljeni hidrati takodje sadrze vlakna. Vlakna su vrsta slozenih ugljenih hidrata pronadjenih u hranama koje dolaze od biljaka – voca, povrca, oraha, semena, pasulja i celih zrna. Jelo sa vlaknima moze spreciti probleme sa zeludcom ili crevima. Moze takodje pomoci u smanjenju holesterola i secera u krvi. Bolje je dobiti vlakna iz hrane nego dijetetskih suplemenata. Pocnite da dodajete vlakno polako. Ovo ce pomoci da se  izbjebnu  gasovi. Evo nekoliko saveta za dodavanje vlakana:

  • Cesto kuvajte  pasulj, grasak i socivo.
  • Ako je moguce, ostavite koru na vocu i povrcu, ali prvo ih dobro oprati.
  • Izabrati celo voce za vocne sokove.
  • Jedite hleb od celog zrna i zitarice  .
ugljeni-hidrati-ishrana za mrsavljenje
Proteini Masti Ugljeni Hidrati Pravilna Ishrana

Masti

Masti takodje daju energiju i pomazu da se osećate zadovoljni posle jela. Ulja, maslac i margarin su vrste masti, a majonez, prelivi za salate, krem za pecivo i pavlaka su visoko masni proizvodi. Hrana iz zivotinjskih izvora i odredjene namirnice kao što su seme, orasi, avokado i kokosovi proizvodi takodje sadrze masti. Postoje razlicite kategorije masti – neke su zdravije od drugih:

  • Nezasicene :maslinovo ulje, ulje od kikirikija i ulje od safrana. Nalaze ih u avokadu, kikiriki puteru, i nekoliko vrsta oraha i semena.
  • Polinezasicene: kukuruzno ulje, sojino ulje i ulje od lanenog semena. Oni se takodje nalaze u masnim ribama, orasima i nekim semenkama.
  • Zasicene: Ove masti se nalaze u crvenom mesu, mlecnim proizvodima ukljucujuci maslac i palmino i kokosovo ulje. Sir, pica i deserti na bazi zita i mlecnih proizvoda su uobicajeni izvori zasićenih masti u nasim obrocima.
  • Trans masti (trans masne kiseline): Preradjene trans-masti se nalaze u margarinima. Trans masti se nalaze najcesce u fastfoodu.

Moze se reci da su mononenasiccene i polinezasiccene masti zato sto su tecne na sobnoj temperaturi. Izgleda da ove vrste masti smanjuju rizik od srcanih oboljenja. Ali to ne znaci da ih mozete jesti neograniceno.

Kao sto se iz prethodnog teksta vidi telu su potrebni i ugljeni hirdati i proteini i masti, ali odabrani i u odredjenim kolicinama. Svako preterivanje dovodi do losih posledica po zdravlje.

Tako npr dijeta bez ugljenih hidrata (keto dijeta), dovodi do brzog gubljenja kilograma, ali i do ozbiljnih zdravstvenih problema.

Negativne posledice dijete bez ugljenih hidrata:

  • “keto grip”(osecate se bolesno, malaksalo),
  • los zadah iz usta, jer se u jetri proizvodi aceton
  • zatvor, zbog nedostatka vlakana i voca
  •  telo ce se usporiti, necete imati snage za vezbanje
  • vecina zena gubi menstrualni ciklus. Da li je to normalno?
  • NAJBOLJI ANTICELULIT TRETMANI
    NAJBOLJI ANTICELULIT TRETMANI -POPUST !

Leave a Comment

4 × 5 =