Jelovnik za mrsavljenje . Namernice koje se ne bi trebale nalaziti na vasem svakodnevnom jelovniku su rafinisana so. Rafinisani secer, rafinisano brasno, rafinisana ulja, margarin, hladna voda, gazirana pica. Bilo koji drugi rafinisani ugljenihidrati. Primetili ste da smo  cesto upotrebljavali izraz rafiniranje. I ocigledno da ga je potrebno zaobilaziti. Rahinisanje namernica ugrubo receno predstavlja proces gde se industrijskim putem namernica obradjuje. Preciscava i gde joj se dodaju razni aditivi kako bi bila komercijalno isplatljivija. Nas organizam nije evolutivno prilagodjen za konzumaciju ovakvih namernica. I nije ni cudo sto izazivaju dugacak niz nezeljenih dejstava. A necemo ni da pominjemo moralnu odgovornost velikih kompanija kojima je svoj profit isključivo najbitniji. Tako da plasiranje ovih namernica danas ima status epidemije. Skoro da ne postoji proizvod koji ne sadrzi odredjenu kolicinu ovih supstanci.

 

IZBALANSIRANA ISHRANA
HRANITI SE ZDRAVO
 

Zdrava ishrana – Jelovnik za Mrsavljenje

 
Zdrava ishrana je bez sumnje najvazniji faktor koji  najvise utice na nase zdravlje.  Jer se unos hrane stalno ponavlja tokom celeog zivota. Postoji izreka koja kaze da je 90% smrtnih slucajeva,  osim nesrecnih slucajeva i infekcija. Direktno povezana sa nacinom ishrane.
Ishrana zavisi od slobodne volje pojedinca (za razliku od procesa varenja koji je nesvestan čin). Zato je potrebna jaka volja i istrajnost da bi se stare lose navike koje su duboko ukorenjene i snazne promenile.
 

Higijena

Higijena podrazumeva odsustvo patogena koji izazivaju infektivne bolesti kao što su salamoneloza koju izaziva bakterija tipa salmonele. Botulizam izaziva mikro organizam clostridium botulinim, trovanje konzervisanom pokvarenom hranom. Leti hrana može biti zaražena stafilokokama….
Danas tačno znamo šta uzrokuje trovanja i kako da ih izbegnemo, ali ipak se neki slučajevi trovanja dešavaju. Higijenska ispravnost namirnica je važna ali ne i dovoljna da bi ishrana bila kvalitetna.

Kalorije

Ranije se najviše vodilo računa o ukupnom dnevnom unosu kalorija. Smatralo se da je ishrana adekvatna ako obezbeđuje dovoljno kalorija, danas se pouzdano zna da višak kalorija donosi razne probleme. Pravilan način ishrane se ne meri ukupno unesenim  kalorijama već je izbor namirnica mnogo važniji.  Bitan je kvalitet ishrane, a ne kvantitet. Isto to vazi i za jelovnik za mrsavljenje
Premer: rafinisani ugljeni hidrati (belo brašno, beli pirinač, beli šećer…) sadrže isto kalorija kao brašno od celog zrna, integralni pirinač… Razlika je u tome što prva grupa namirnica sadrži samo kalorije bez ikakve hranljive vrednosti.

Ugljeni hidrati

Ugljeni hidrati se još zovu i glicidi, oni su osnovni izvor energije za sve potrebe organizma i brzo se

NUTRICIONISTICKI JELOVNIK ZA MRSAVLJENJE
JELOVNIK ZA MRSAVLJENJE – IZVORI UGLJENIH HIDRATA

konvertuju u energiju, sastavljeni su od ugljenika, vodonika i kiseonika. Ugljeni hidrati se dele na tri grupe prema velicini svojih molekula: monosaharidi, disaharidi  i polisaharidi.

Monosaharidi i disaharidi  su šećeri.
Monosaharide organizam moze brzo da usvoji. Monosaharidi u prirodi  su glikoza (dekstroza) i fruktoza (levuloza). Nalaze se u  svežem voću i medu…
Disaharidi, da bi ih organizam usvojio, moraju se procesom  varenja pomoću enzima razložiti na dva osnovna molekula.

Najcesci disaharidi su:

– Saharoza /šećerna trska  (nalazi se u repi, banani, i drugom voću)
– Maltoza (nalazi se u žitaricama i ječmenom sladu) 
– Laktoza (nalazi se u mleku)
 

Kako se vare i koriste proteini?

Kad dospe u zeludac na protein deluje pepsin. Enzim koji kida veze izmedju aminokiselina. Nakon toga u tankom crevu tripsin i drugi enzimi koji se luce u pankreasu zavrsavaju odvajanje svih aminokiselina. Slobodne aminokiseline se usvajaju u tankom crevu i prelaze u krvotok. Celije jetre, potom se ponovo spajaju  aminokiseline da bi izgradile proteine koji su potrebni organizmu. Višak aminokiselina se metabolizuje ili pretvara u mast ili glikozu.

Sta je  protein?

 PROTEINSKI JELOVNIK ZA MRSAVLJENJE
JELOVNIK ZA MRSAVLJENJE – IZVOR PROTEINA

Opšte je prisutno misljene da pravilna ishrana. Ili jelovnik za mrsavljenje mora sadrzati veliku kolicinu proteina (mesa). Pre dvadesetak godina ljudima se preporucivalo 1 gram ili vise  po kg tezine. Sportistima 2g i vise po kg težine. Danas se pouzdano zna da prevelika kolicina proteina (mesa) utice na reumtska oboljena. Osteoporozu, povisenu mokraćnu kiselinu, a kod sportista umanjuje performanse.

Dakle kvalitet ishrane ne zavisi od kolicine unosa proteina  već od raznovrsne upotrebe namirnica

Proteini i fizicka aktivnost (Trening)

Pojacana fizicka aktivnost ne izaziva pojačanu potrebu za proteinima, iako zvuči paradoksalno to je naučno dokazano na mnogim ispitivanjima koja su vršena na atletičarima. Iako i danas veliki broj trenera preporučuje sportistima da uzimaju povećanu količinu proteina. Sportistima je zapravo potrebno vise složenih ugljenih hidrata (integralne žitarice). Samo  bodi bilderi (nije preporučljivo za zdravlje) imaju potebu i korist od pojačanog unosa proteina.
Biljni izvor proteina na 100gr namirnice: soja 38 gr, suncokret 27gr, sočivo 24gr, badem 18,3gr, kikiriki 16,5gr, psenica 13gr…
Zivotinjski izvor proteina na 100gr namirnice : tunjevina 21gr, piletina 20gr, teletina 20gr ,svinjetina 19gr, jagnjetina 19gr….
 

Kako Smrsati

 

Paketi za Mrsavljenej -50%! do 31 dec
product image
Ocena korisnika
no rating based on 0 votes
Brand Name
Mrsavljenje
Product Name
Jelovnik za Mrsavljenje
Cena
Din 4.500
Proizvod dostupan
Available in Stock

Leave a Comment

eighteen + 5 =